Regulamin rekrutacji uczestników
do projektu „Nauczanie bez granic” o numerze POWERSE-2017-1-PL01-KA101-037060 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna
Do pobrania: regulamin, załącznik 1 formularz zgłoszeniowy, załącznik 2 oświadczenie, załącznik 3 rezygnacja
§ 1
Informacje o projekcie
- Projekt pod nazwą „Nauczanie bez granic“ realizowany jest ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu
„Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” , którego beneficjentem jest Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego
w Busku-Zdroju. Czas trwania projektu obejmuje okres 18 miesięcy
od 10. 07. 2017r. do 09. 01. 2019r. - Projekt przewiduje 7-dniowe kursy w Grecji, Malcie i Niemczech oraz 6-dniowy job shadowing w Portugalii. Wyjazdy poprzedzone będą zajęciami z języka angielskiego
i praktycznym zapoznaniem z kulturą kraju docelowego. - Językiem projektu jest język polski, natomiast językiem komunikacji język polski, język angielski oraz język niemiecki.
- Projekt skierowany jest do nauczycieli przedmiotów zawodowych, ogólnych, języków obcych oraz kadry zarządzającej Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju chętnych do rozwijania swoich kompetencji metodycznych i językowych, a także gotowych do podejmowania działań nowatorskich.
- Udział w projekcie jest bezpłatny.
§ 2
Cele projektu
Cel główny:
Zwiększenie jakości pracy szkoły w zakresie:
- modernizacji systemu zarządzania,
- poznawania nowych narzędzi i metod pracy,
- organizacji nauczania i uczenia się - edukacja poza salą lekcyjną,
- doskonalenia umiejętności językowych.
Cele szczegółowe:
- porównanie systemów edukacji w Polsce i w Portugalii,
- zapoznanie z systemem edukacji dualnej,
- poznanie sposobów zarządzania placówkami oświatowymi w Portugalii,
- udoskonalenie funkcjonowania szkoły zawodowej na rynku lokalnym,
- płynne wprowadzanie uczniów w realia ekonomii i na rynek pracy,
- poszerzenie wiedzy na temat zastosowania nowoczesnej technologii w zarządzaniu,
- poznanie i wdrożenie nowoczesnych technologii,
- zastosowanie nowatorskich metod nauczania,
- płynne przejście z nauczania tradycyjnego w nauczanie na miarę 21-go wieku,
- wprowadzenie nauczania cyfrowego,
- zastosowanie wirtualnego nauczania,
- doskonalenie pracy metodą projektu na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych,
- zastosowanie kreatywnych rozwiązań w pracy z uczniami,
- uatrakcyjnienie zajęć,
- poznanie i zastosowanie nowatorskich metod nauczania,
- zaznajomienie się z alternatywnymi metodami pracy opartymi na nauczaniu eksperymentalnym oraz zastosowanie ich podczas zajęć lekcyjnych,
- zdobycie kompetencji w uczeniu mobilnym i wdrożenie ich w pracy z uczniami,
- motywowanie pozostałych członków kadry do uczenia się języków obcych bądź doskonalenia się w tej dziedzinie,
- zaangażowanie większej liczby nauczycieli w realizację projektów międzynarodowych,
- zastosowanie nauczania dualnego podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych (matematyka, geografia, informatyka, przedmioty zawodowe, fizyka),
- podjęcie współpracy z nauczycielami różnych narodowości na platformie eTwinning,
- realizowanie projektów KA2 w zakresie partnerstw strategicznych,
- udoskonalenie europejskich standardów nauczania w ZSTiO pod kątem metodyki nauczania, sposobów zarządzania szkołą i systemów edukacyjnych,
- umożliwienie uczniom poszerzenia wiedzy na temat różnych krajów europejskich
i odmienności ich kultur poprzez realizację kolejnych międzynarodowych projektów.
§ 3
Warunki rekrutacji do udziału w projekcie
1. Osoby uprawnione do udziału w projekcie:
Kadra zarządzająca i nauczyciele zatrudnieni w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju.
2. Osoba zainteresowana uczestnictwem w projekcie „ Nauczanie bez granic” jest zobowiązana do przedłożenia następujących dokumentów:
1. formalnych:
- formularza zgłoszeniowego,
- zgody na przetwarzanie danych osobowych,
2. merytorycznych:
- wypełnionej Ankiety rekrutacyjnej,
- przystąpienie do egzaminu ustnego z języka angielskiego lub niemieckiego.
§ 4
Zasady rekrutacji
- Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem równych szans, w tym zasady równości płci, wieku oraz stażu pracy.
- Kandydaci, przed złożeniem formularza zgłoszeniowego, zapoznają się z całością tekstu niniejszego regulaminu.
- Projekt zakłada rekrutację 14 uczestników.
- Niniejszy regulamin dostępny jest u koordynatora projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce PO WER – kadra.
- Rekrutacja odbywa się od 18.10.2017r. do 14.11.2017r.
- Dokumenty do pobrania dostępne są na stronie internetowej szkoły w zakładce PO WER – kadra.
- Przyjmowane są jedynie zgłoszenia wypełnione na właściwych formularzach, opatrzone datą i podpisem kandydata.
- Złożone dokumenty rekrutacyjne są weryfikowane pod względem formalnym, a kandydaci mają możliwość jednokrotnego poprawienia lub uzupełnienia dokumentów formalnych.
- Formularze zgłoszeniowe przyjmowane są przez koordynatora merytorycznego projektu p. Ewę Charczuk.
- Wyboru uczestników Projektu, na podstawie wyników egzaminu ustnego i analizy dokumentów zgłoszeniowych dokonuje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora ZSTiO im. K. Wielkiego w Busku-Zdroju. W skład Komisji wejdą osoby spoza szkoły:
- dyrektor PODiDN w Busku – Zdroju,
- nauczyciel anglista,
- nauczyciel germanista.
Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone na stronie strony internetowej szkoły (zakładka PO WER – kadra).
- O wyborze kandydata decyduje liczba uzyskanych punktów.
- Nazwiska osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie umieszczone zostaną na listach głównych.
- W przypadku uzyskania takiej samej liczny punktów będzie brana pod uwagę opinia dyrektora szkoły.
- Komisja rekrutacyjna sporządza listę osób rezerwowych.
- Akceptacja listy osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie należy do dyrektora szkoły, a w przypadku kadry zarządzającej do organu prowadzącego (Powiat Buski).
- Jeżeli osoba zakwalifikowana do projektu nie zgłosi się w celu podpisania umowy uczestnictwa w projekcie „ Nauczanie bez granic”, zostaje automatycznie skreślona
z listy uczestników. Na powstałe miejsce przyjęta zostanie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej. - Dokumenty złożone przez Kandydatów na Uczestników projektu nie podlegają zwrotowi.
- Zgodnie z przyznanym dofinansowaniem w mobilnościach udział weźmie 11 nauczycieli i 3 osoby z kadry zarządzającej. Dla wszystkich uczestników zaplanowano jednorazowe mobilności. Wszyscy uczestnicy wezmą udział w:
- 20-godzinnym kursie językowym prowadzonym przez nauczycieli języka angielskiego oraz niemieckiego organizowanym w ramach szkolenia wewnątrzszkolnego ZSTiO,
- spotkaniu z osobami mającymi rzetelną wiedzę nt. codziennego życia, historii, kultury oraz panujących obyczajów w kraju, w którym odbywać się będą mobilności,
- spotkaniu, podczas którego zostaną omówione zasady komunikacji uczestników mobilności z koordynatorem projektu, jak również zasady bezpiecznego podróżowania.
§ 5
Obowiązki uczestników projektu
Uczestnik zobowiązuje się do:
- Przestrzegania regulaminu uczestnictwa w projekcie.
- Regularnego uczestniczenia we wszystkich organizowanych spotkaniach i działaniach wynikających ze specyfiki projektu.
- Terminowego wykonywania przydzielonych w projekcie zadań.
- Tworzenia i opracowywania materiałów niezbędnych do realizacji poszczególnych działań przewidzianych w projekcie.
- Promowania projektu wśród społeczności szkolnej i lokalnej.
- Doskonalenia warsztatu metodycznego.
- Przestrzegania zasad i przepisów organizacji przyjmującej, obowiązujących w niej godzin pracy, kodeksu postępowania oraz zasad zachowania poufności.
- Złożenia po zakończeniu mobilności raportu w określonym formacie wraz z wszelką wymaganą dokumentacją w celu rozliczenia poniesionych kosztów.
§ 6
Zasady rezygnacji z udziału w projekcie
1. Nauczyciel ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji potwierdzonego własnoręcznym podpisem.
2. W przypadku zakwalifikowania się nauczyciela na wyjazd i jego rezygnacji z tego wyjazdu, w wyjeździe uczestniczyć będzie nauczyciel z listy rezerwowej, którego kwalifikacje oraz stopień znajomości języka angielskiego są zbliżone do kwalifikacji i poziomu językowego uczestnika składającego rezygnację. Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji zostały dokonane płatności na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika, uczestnik rezygnujący
z wyjazdu jest zobowiązany ponieść wszelkie koszty finansowe powstałe na skutek zmiany nazwiska na bilecie lotniczym czy odwołania rezerwacji.
3. W przypadku niewystarczającej liczby uczestników przewiduje się dodatkową rekrutację.
§ 7 Informacja o wynikach rekrutacji
Z posiedzenia zostanie sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona
i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę nauczycieli zakwalifikowanych do wyjazdu. Ww. lista zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz opublikowana na szkolnej stronie internetowej w zakładce PO WER – kadra.
§ 8 Postanowienia końcowe
1. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu
w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego.
2. W przypadkach spornych, nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, a dotyczących udziału w projekcie, decyzję podejmie komisja złożona z dyrekcji szkoły
i koordynatora projektu.
3. Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce PO WER – kadra.
4. Powyższy Regulamin Rekrutacji obowiązuje przez okres realizacji Projektu.