II.PROCEDURY ZMIANY TRYBU NAUKI NA TRYB MIESZANY (HYBRYDOWY).
- Tryb hybrydowy jest środkiem zaradczym wprowadzanym zarządzeniem Dyrektora Szkoły ze względu na bezpieczeństwo środowiska szkolnego. Tryb hybrydowy polega na naprzemiennej nauce w trybie zdalnym i stacjonarnym dla określonej grupy uczniów wedle sporządzonego harmonogramu. Zajęcia te są realizowane w taki sposób, że:
- nie więcej niż 50% uczniów realizuje te zajęcia odpowiednio w szkole w określonym czasie i formie stacjonarnej;
- co najmniej 50% uczniów realizuje te zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Decyzja Dyrektora Szkoły jest publikowana na stronie internetowej szkoły.
- Uczniowie objęci tego typu nauczaniem zobowiązani są wykonywać swoje obowiązki oraz uczestniczyć w życiu szkolnym zgodnie z planem lekcji, wskazaniami nauczyciela uczącego oraz stosując się do procedur nauczania obowiązujących w ZSTiO.
- Po upływie okresu nauczania w trybie hybrydowym uczeń jest zobowiązany do wykonywania swoich obowiązków zgodnie z procedurami dotyczącymi nauki w formie stacjonarnej.
- Jeśli uczeń nie ma możliwości dojazdu do szkoły z przyczyn od niego niezależnych, to nauczyciel ma obowiązek wysłać materiały edukacyjne z zakresu materiału realizowanego w danym dniu wraz z poleceniami dla ucznia i ewentualnym zadaniem domowym.
- W przypadku, o którym mowa w punkcie 5, materiały edukacyjne, mogą być wysłane rano dla uczniów wszystkich klas, z którymi nauczyciel ma zajęcia w tym dniu.
- Odesłanie przez ucznia maila dokumentującego wykonanie zadanego zadania w ustalonym przez nauczyciela terminie, uprawnia do zaliczenia temu uczniowi obecności na zajęciach.
- Podczas oceniania pracy uczniów w trybie mieszanym, nauczyciele uwzględniają ich możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej;
- W czasie pracy w trybie mieszanym, nauczyciele wystawiają oceny bieżące za wykonywane zadania, w szczególności za: ćwiczenia, zadania, projekty, wypracowania domowe, prezentacje i inne;
- Ocenie podlega również praca bieżąca ucznia, jego aktywność i zaangażowanie;
- Nauczyciele w pracy w trybie mieszanym, mają obowiązek udzielenia dokładnych wskazówek technicznych, jak zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno zostać wykonane;
- Nauczyciele w pracy w trybie mieszanym, wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania zadania, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy. Nauczyciel wskazuje uczniowi również narzędzia, które uczeń powinien wykorzystać przy danym zadaniu;
- Uczniowie, uczestniczący w nauczaniu hybrydowym (mieszanym), którzy uczęszczają na zajęcia bezpośrednie w szkole, podlegają zasadom oceniania określonym w szkolnych zasadach oceniania, podczas gdy uczniowie uczący się w tym samym czasie zdalnie podlegają zasadom oceniania określonym w zasadach i sposobach oceniania w zdalnym trybie nauczania;