Obrazy na czoło-8

a-1

Kochani!  Czujecie już  magię Świąt Bożego Narodzenia? Ciasta, pierniczki, serniczki, bigosik, smażone rybki i kluseczki z makiem – nic dziwnego, że przy takich przysmakach większość z nas obawia się o wzrost wagi po świętach. Czasami trudno się oprzeć. Najważniejsze jednak żeby zachować zdrowy rozsądek i nie stracić kontroli. Oto kilka rad dla tych, którzy chcieliby święta spędzić trochę bardziej zdrowo:

1. Nie zapominaj o wodzie i licz, ile pijesz.
2. Ugotuj coś zdrowego na wigilijny i bożonarodzeniowy stół.
3. Nie lekceważ ćwiczeń.
4. Nie objadaj się.
5. Pij siemię lniane i czystek.
6. Ciesz się jedzeniem z uśmiechem i degustuj z umiarem.

Z najlepszymi życzeniami przesyłamy Wam przepis na Fit pierniczki. Smacznych i zdrowych świąt!
Fit orkiszowe pierniczki świąteczne:
Składniki:

  • 55 dag mąki drobno mielonej orkiszowej  lub pszennej z pełnego ziarna,
  • 30 dag miodu naturalnego, ale lejącego się,
  • 10 dag melasy lub zmielonego cukru trzcinowego,
  • 12 dag masła,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • przyprawa do piernika – około 40-50g,
  • kakao (opcjonalnie 2 łyżeczki).

Przygotowanie:
Roztopić masło wraz z melasą, dodać miód i pozostałe składniki. Wyrobić ciasto, aż będzie jednolite. Ciasto można włożyć do  lodówki na godzinę, można też wałkować od razu, podsypując mąką na grubość około 3 mm. Wykrawać różnych kształtów pierniczki.

Przejdź do góry
DMC Firewall is a Joomla Security extension!